8 maj 2011

Helgen så här långt

Igår var jag en sväng på stan och på morgonen satt jag och myste i vackervädret på balkongen. Så skönt med sol och senvår. Plantorna gror på blir större och större, två av tomatplantorna är till och med galet stora och gurkorna är på gång. Tack och lov kan man böja till gurkorna och få dem att också växa nedåt i en krok. Tomaterna blir så höga de blir tack och hej! Igår var jag och shoppade lite nya kläder (ja jag vet jag skulle ju inte köpa så mycket sånt, men lite...) men jag blev tvungen att lämna mina hm fynd där till idag eftersom min käre man ännu inte betalat sin del av hyran och jag ligger därför 3000 lägre än normalt. Med en överföring från sparkontot löste det dock sig. I morse började jag ränna runt och städa och inte förrän kring elva fick jag mig en stund i solen. Hela lördagskvällen hade ägnats åt tvättning så min fästmansfria helg har verkligen gått i husmoderns tecken. Vad ska jag göra nu? Jo, städa klart köket och laga lite mat till mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar