Trött...

Igår hade vi ölprovning med jobbet vilket var riktigt kul. Vi provade lite olika sorter och åt mat som vi lagat tillsammans i arbetslagen. Mitt hade förrätt och vi gjorde en soppa på kyckling och purjolök som blev riktigt bra. Jag hade partyhättan på, endast bokstavligen dock, för i hättan stack jag in pinnarna från snittarna (småplastsvärd)... Jag stannade dock bara till 11 men hann bli lite salongsberusad av att ha prövat sex olika ölsorter.

Jag gillar verkligen öl, jag har inga problem att vara utan alkohol men öl är riktigt trevligt. Pale ale och stout/porter är nog favoritsorterna och det ska inte vara för mycket kolsyra i dem då får jag ont i magen. På sommaren kan en Twisted Thistle eller en enkel Red Stripe vara fantastiskt medan nu på vintern så tar jag nog hellre stout eller porter. Vi provade London Porter igår och den var väldigt god så den ska jag köpa igen.

Kommentarer

Populära inlägg