29 augusti 2010

Längtan

Jag längtar efter det goda livet. Ett liv där jag kan odla min trädgård, jobba mycket för mig själv och lite för någon annan (familj och vänner oräknade). Jag längtar efter barn och min egen familj. Jag längtar efter ett liv där både jag och R lever för de vi älskar och varandra mer än för att tjäna pengar och världens nöjen och synvillor. Jag vet att jag gör goda saker som tjänar gud i mitt jobb men nu inser jag att det inte räcker för mig. Jag behöver göra något större. Familj, barn och att åtminstone producera en del av min egen mat känns långt större än att arbeta som lärare. Jag förstår att det i mångas ögon inte ses som en större utan en mindre gärning men jag litar på mitt hjärta. Jag ångrar inte på något sätt att jag utbildat mig och valt denna karriär, jag älskar mitt jobb, tro det eller ej. Jag vill faktiskt inte ge upp mitt jobb helt och definitivt inte för alltid, bara prioritera annat. Om gud kunde ge mig en av de saker jag längtar efter så skulle jag vara mer än nöjd. Ha mig i era böner om att jag ska finna rätt i mitt liv och mina önskemål och om jag har fel att gud ska leda mig rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar