11 maj 2010

Jobb...jobb...jobb och lite ledigt

Nu är det värsta tiden på året, snart är det sista ansökningsdatum till högskolan och det är stora utgångar på g. Jag och de andrar lärarna jobbar på och gör vårt allra bästa men det är svårt att hinna ens det nödvändiga och aldrig ligger man bra till. Men det är bara att bita i och jobba på, snart är det sommar och semester... Vi ska ju som bekant flytta och det blir under semestern men utöver det skulle jag gärna få mig en sväng till London. Jag har rest dit två somrar i rad och jag älskar den staden (anglofil, javisst). I vinter vill jag gärna åka på en skön lite solig semester om det så är übercharter. Sol är ledordet liksom. Nåja, nu har jag minst en månad av hårt arbete framför mig med alla utgångar, tur man har sitt drömjobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar