Svar Svk om huvudbonad

Som jag skrev för ett tag sedan så skickade jag en fråga till SvK:s hemsida om huvudbonad och att arbeta i kyrkan. Jag lovade länka till den, men har glömt bort att göra det fast jag fick svar för länge sedan:

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=367034

Jag förvånades inte över att han svarade att versen är tidsbunden, även jag anser att huvudbonad inte är ett tvång så länge man uppfyller andan av denna vers, dvs. att man klär sig anständigt och väl inom ens kulturs råmärken. Jag är dock glatt överraskad att min fråga togs på så pass mycket allvar ändå och att åtminstone denna präst verkade vara positiv till att personal som arbetar inom kyrkan som vill täcker sig. Det gudomliga ljuset är nog levande i Gunnar Pelinkas bröst vilket gör mig glad.

Kommentarer

Populära inlägg