20 mars 2010

Mitt allra bästa tips

Mitt bästa tips vare sig det gäller ekonomi, miljö, praktiskhet eller välmående till alla kvinnor är: skaffa en menskopp.

Det är ett fantastiskt menskydd, nästan alla tycker det är bättre än tamponger eller bindor. Man sätter in den och den känns inte, faktum är att det är så bekvämt att jag råkade glömma den i över 24 timmar... Det ska man inte, helst ska man tömma den var åttonde timme. Den kostar omkring 300 kr och man kan använda den i 10 år förutsatt att man inte får en könssjukdom (då ska man slänga den) eller blir gravid och man inte redan har den större storleken. Jag använder Lady Cup, den större storleken, som rekommenderas efter 25, det finns massor av andra märken, men jag valde den för att den är mjukare än de andra och jag har tidigare haft problem att använda tamponger. Inga problem med menskopp, den har fungerat utmärkt i över två år nu.

Menskopp är utmärkt för dig med ett aktivt liv, vare sig det innebär att du sköter små barn, idrottar, jobbar mycket eftersom den är säker och har du normalt flöde så finns det ingen större risk att du får läckage under en hel dag utan att ta ut den. Den går också jättebra att bada med för dig som inte vill sluta simma när du har mens.

Dessutom, de som ofta får svampinfektioner i tiden runt mensen brukar få mindre av sådana med menskopp.

Här köpte jag min menskopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar