Äntligen tillbaka!

I söndags tog vi oss äntligen hem från Boden, det är där jag och Bus varit nämligen. R kom och joinade oss sista helgen för min äldsta brorsdotters bröllop och dopet av deras barn. Det var verkligen skönt att få träffa lite släktingar och se lite av mitt gamla liv. Jag längtar inte tillbaka till Boden, jag har lämnat stan kroppsligt och själsligt för länge sedan men att låtsas i en en vecka eller så är trevligt. Jag besökte stan och hittade två par Gudrun Sjödén-byxor och en kjol från samma företag för 155 kr alltihopa! Helt sanslöst pris när man betänker att jag betalat upp mot 200 kr för ett begagnat plagg från samma företag tidigare... Jag handlade lite av sådant som alltid tar slut från Dollarstore (någon sådan har vi inte i Umeå av någon anledning) och det var väldigt trevligt att åka upp till Laxholmen med syrran och fika laxmacka och se ut över den vackra utsikten.

Min syster har skaffat sig en till Cavalier som heter Vilmer och döptes om till Milmer av Bus. Bus saknar fortfarande valpen och syrrans dotter och går och ropar på dem här hemma. Hon lekte också med syrrans katter och de lärde sig snabbt att hålla visst avstånd från henne och hennes "gos". För det mesta var det bara lite väl intensiva kramar men varken jag eller syrran blev så glad när hon satte sig på katten Illberg och red "kalopp kalopp kalopp" på hans rygg. Tack och lov blev han inte skadad och ej heller fick lilla Bus några rivmärken...

Jag avslutar med en liten bildserie:




Lilla Bus ritar en "särdfisk" under vigseln. Det var under de få minuter hon satt stilla och inte for runt som en tätting i hela kyrkan. Jag tackar gud för den människa som slagit av orglarna som står i kyrkan så de inte brast ut i "sång" pga Lilla Bus.


Kommentarer

Populära inlägg