22 juli 2014

Inför dagen

Idag skall det vara en av sommarens varmaste dagar påstås det. Vi får se vad vi gör av det, bada kanske? Lilla fröken älskar ju att bada och det är nära till badsjön också. Jag har lite saker att göra också, kolla upp lite saker, hjälpa min man, städa, diska, kriga mot blomflugor men när det är varmt så har man delvis fribiljett tycker jag att vara lite ineffektiv.

Sömnen har varit lite hit och dit för oss alla och lilla Bus är ju väldigt morgontrött så hon har välkomnat långsov och lata mornar precis som jag. Sova middag däremot har varit lite svårare och jag har fått vidta åtgärder som att hota om att hon bara får dricka vatten och ingen jooooos om hon inte sover. Jag har alltid varit emot hot men det funkar för joooos är det bästa hon vet...



Lilla Bus när hon inte ville vakna en morgon när hon skulle gå till förskolan. Jag ställde ned henne på golvet för att hon skulle vakna men inte ens det funkade den gången. Stackars trötta lilla barn...


Sommaren i ett andetag. Glass är gott, solen lyser och man får kolla på djur på 4H. Kan det bli bättre för en liten fink? (bild tagen av R)

1 kommentar: