6 september 2012

Varit lite upptagen

Jag har varit lite upptagen på senaste. Jag har förstås tagit hand om Lilla Bus, promenerat, varit i kyrkan, försökt städa, kollat Paralympics, stickat på vantar åt Bus och kollat en massa spännande på nätet. Jag fastnade i att läsa en massa om amning, naturligt föräldraskap och kanske lite otippat om olika mysko kriminalfall tex. Viola Widegrens och Alvar Larssons försvinnanden. Jag har också gjort lite googlande hit och dit om våra vallonsläktingar och kollat lite var jag kan lära mig mer om denna del av släkten. Föräldraledigheten har återuppväxt min nyfikenhet och min vilja att lära mig och det är verkligen underbart och precis vad jag hoppades skulle hända när jag inte jobbade jämt. Jag vantrivs inte på mitt jobb men jag hatar att jag förlorar en del av min kreativitet och upptäckarglädje av att bli så trött som jag blir när jag jobbar. Tyvärr tror jag att de flesta jobb har den effekten på mig så att byta jobb skulle inte hjälpa.

Jag har klätt på Bus en hel del retrokläder på senaste tid bl.a. klänningar min svärmor sytt. Här är Lilla Bus i sin retroklänning med tillhörande byxa. Byxan är rätt tajt så den kommer hon nog inte kunna ha så länge till men klänningen kommer inte bli för liten lika snabbt vilket är tur för hon är ju sjukt söt i den.
























Lite arg var hon som synes men det är rätt ovanligt, ofta är hon som en liten sockerbit och älskar att le och ligga och sprattla. Nu är hon mer OK med att ligga bredvid mig och inte bara på mig och ibland går det till och med bra att sitta i babysittern vilket är skönt. Jag älskar att bära henne och ha henne nära men jag tror det är bra att få lite paus ibland. Idag så satt hon i selen med pappa en lång stund och de båda hade det så mysigt och jag fick chansen att laga mat vilket jag tyckte var lika trevligt som de tyckte det var att få tid tillsammans. Vi har börjat ha henne i Manducan utan spädbarnsinsatsen knäppt och även om det är lite nöbbert att hon får ut knäna så verkar hon ändå gilla den ställningen bättre och det blir dessutom lättare för oss att bära så. Jag ska försöka komma ihåg att ta en bild i den positionen och kanske också visa upp pappas fina televerksoranga mössa och kofta som hon ofta har nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar