3 maj 2012

Peppad och inspirerad

Idag har varit en dag då jag känt mig allmänt peppad och inspirerad. Kanske är det för att det bara är en dag kvar på jobbet och det är en fredag som allmänt är en bra dag med fredagsfika och fredagssnusk. Kanske är det vädret som var fint och vårigt inspirerande. Kanske är det för att jag fick cykla för andra gången idag (underbart men hu så tungt när man har en jättemage). Eller kanske var det de peppande barnmorskorna som föreläste om förlossningsavdelningen som vi lyssnade på idag. Jag är glad att vi fick höra dem, är alla så trevliga och snälla så kommer jag vara helt trygg att föda barn. Det är synd bara att man inte får se själva avdelningen, men jag kan också förstå att det kan bli lite trångt när 40 pers ska kolla på ett förlossningsrum och de födande kvinnorna kan känna sig som spektakel även om det bara är några som går förbi i korridoren. Jag känner mig inspirerad att föda barn nu!

Förhoppningsvis får jag vänta tills i juni i alla fall, så här tidigt vill jag inte få min lilla korre. R ska dessutom åka iväg till föräldrarna över helgen så absolut inte nu får någonting hända. I nästa vecka ska vi till barnmorskan igen och jag ska på jobbmiddag (de andra ska köra fångarna på fortet innan men jag känner att jag har en mage för mycket för det just nu) så det blir säkert roligt. Veckan därpå ska vi träffa präst och ordna upp allt och någon gång här emellan hoppas jag ha hittat min brudklänning. Jag har ett möjligt alternativ redan men då blir det en mycket enkel klänning så jag hoppas hitta något lite mer fint tills dess. Sedan kommer vårt lilla privata bröllop och efter det åker vi kanske på 'bröllopsresa' till släkten i Boden. Efter det, då får du komma lilla barn, då är mamma redo och har förhoppningsvis hunnit ordna all städning och liknande mellan varven så du inte behöver flytta in i vår dammgrotta det första du gör. Jag hoppas också kunna dricka kaffe på balkongen i vårsolen, gå på promenader och cykelturer och ta många sköna eftermiddagslurar. Jag längtar och väntar på dig lilla Bus och på vårt nya liv tillsammans därefter.

2 kommentarer:

  1. Ja, ni har spännande tider framför er nu. Skönt för dig att få vara hemma och fixa lite innan, och giftermål!!!! Behåller du flicknamnet eller? Bara nu R får nåt jobb så blir allt perfekt, annars blir ni väl galna.... jag menar vara hemma båda två..../Syster Yster

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ska dö med det namnet och R vägrar byta till mitt så det blir olika. Men bäbisen får ta pappas namn, det har vi också bestämt.

    Ja, jobb vore perfekt i alla fall senare i höst. Jag har faktiskt själviskt gärna honom hemma i vår och sommar för att umgås med mig och hjälpa till med lilla bus senare.

    SvaraRadera