29 maj 2012

Amningskläder och kupor

Nu har jag inhandlat amningskupor och amningskläder tills vad som komma skall efter förlossningen. Amningskläder är precis lika fula och tråkiga som mammakläder ifall ni inte visste det men nu äger jag ett beigerandigt och ett vitt amningslinne som jag väl får kombinera med något roligare ovanpå i värsta fall. Amnings-BH har jag inte vågat köpa då brösten kan vara så extremt olika stora i början så jag väntar tills jag vet. Amningslinnena och min töjbara sport-BH får räcka så länge om jag inte hittar någon BH som verkar nog töjbar.

Jag har också köpt ett album till Lilla Bus som jag ska fylla i.

Här är några andra saker jag tänkt köpa:
- Nappflaska (helst en amningsvänlig)
- Tunna filtar
- Ny madrass till sängen samt en ny säng till mig
- Beslag som håller ihop två fristående sängar
- Ev några fler pyjamas till lilla bus

Mannen vill köpa nya bussningar till en av våra två gratisvagnar, men annars vet jag inte vad han ska inhandla till Lilla Bus.

Buset bökar i magen och jag har fått klart mer förvärkar än tidigare. Dagens tur på stan var plågsam bitvis när jag bara kunde ta ett par steg innan jag fick stanna. Det var inte bekvämt men jag ser det som positivt att livmodern tränar inför 'the big event'.

1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag hittade några snygga mammaklänningar med amningsficka och beställde igår på http://www.nordicdress.com.

    Det är en ny svensk webbutik bara med mammakläder.

    Har någon av er köpt från dem?

    SvaraRadera