Vasaloppet!

Sitter och ser lite vasalopp och dricker varm choklad. Känner mig lite småtrött eftersom jag vaknade fem och inte kunde somna om. Jag funderar lite på en mysig vasaloppslur när chokladen är slut... Vasaloppen är en skön tradition och senare idag hoppas jag ta en kortare tur utomhus och kopiera lite papper. Det är lite jobbigt att jag inte orkar gå så långt pga foglossning för nu i det vackra vädret längtar jag efter sol och långa vinterpromenader. Ännu är det dessutom lite för mycket snö, is och allmänt gunk på balkongen för att kunna sitta och dricka te därute men om några veckor så...

Inom kort ska jag börja med odlingen och det kommer inte dröja länge innan växthuset står där fullt med växter. Maj kanske? De är inte långt bort, säger jag, som är så less på att vara gravid att 15 juni känns som en evighet bort. Maj är närmare, men inte så mycket.

Jag är ännu kameralös, annars hade jag bjudit på lite vintersol.

Kommentarer

Populära inlägg