12 februari 2012

Känner mig inte glad

Jag känner mig inte alltid glad och vem gör det? Men jag måste säga att jag ibland kan känna lite krav att vara glad nu bara för att jag är gravid. Krav att jag ska gå runt och visa upp min runda mage och stråla av lycka. Tro mig, jag är överlycklig att jag är med barn och jag känner en varm känsla i kroppen när lilla *** ger mig en spark. Jag längtar efter den dagen vi får träffas och jag oroar mig för att min bäbis ska dö för jag kan inte ens tänka mig vad jag skulle göra då. Jag älskar barnet redan så otroligt mycket. Men, jag hatar att vara gravid. Jag känner mig fet och ful, jag har nästan ingen ork till något och igår så tror jag att jag fick foglossning. Ont som jag vet inte vad fick jag av att gå in till stan. Jag trivs inte så här, jag känner mig fångad i min egen kropp men jag står ut med det för barnet skull. Så, ni som ser mig i verkliga livet tro inte att jag bara ska stråla och vara glad. Jag skiner säkert upp om ni frågar om barnet, men tro inte att jag går omkring och myser med min graviditet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar