7 februari 2012

Föda utan rädsla

Jag har börjat läsa boken Föda utan rädsla idag då jag äntligen fått tag i den via en privat säljare. Den känns bra och jag planerar att träna på de tekniker som beskrivs i den och rannsaka mig själv för att se vad som kan framkalla problem och rädslor hos mig när det gäller förlossningen. Jag ser det som en reningsprocess av mitt inre och som något nyttigt oavsett hur själva förlossningen blir i slutändan. Jag känner en längtan att försöka föda naturligt men hur det blir i slutändan får vi se. Boken betonar att det är en positiv upplevelse, inte ett presterat resultat som gör en nöjd med sin förlossning och det tror jag är något jag behöver höra. Jag kan skapa en bra upplevelse utan att hänga upp mig på detaljer. Vad gör det att allt inte blir enligt regelboken om jag får se min bäbis? Tänkvärt är det, det är faktiskt inte en tävling.

Magen har svällt upp astronomiskt de senaste dagarna och jag måste säga att jag har lite panik över att jag redan nu liknar Ernst:

Ernst- en fetlagd taxblandning med stor charm.

2 kommentarer:

  1. Inte är det väl så farligt att vara lik Ernst, han är ju söt ju! Jag och Josse har haft en högtidsstund på Pingstkykans secondhand...hoppas du tycker detsamma! Vi hittade flera ursöta retro bäbisplagg... Kram/syrran

    SvaraRadera
  2. Ja Ernst är verkligen en trevlig hund och gullig hund men jag vet inte om jag vill likna honom ändå.

    Jag gillar dem säkert, flygekorren kommer bli den mest retro ungen i stan!

    SvaraRadera