14 mars 2011

Jag drömmer om att vara en bloggmaskin...

... ja en sådan där bloggare som kastar upp 2-3 poster per dag och de är 80% bra. Hur många bra poster har jag själv skrivit? Tja, inte är det 80% bra i alla fall. Jag önskar verkligen att jag dels kunde skriva den mängden kvalitet och dessutom att jag faktiskt fick ur mig allt som ligger och bubblar i mig som jag faktiskt vill säga men som aldrig blir sagt för det låter så banalt när det hamnar här på skärmen. Dessutom skulle jag vilja fota lite mer för det är så mycket lättare att skriva något när man har ett kort. Men tar jag kort? Nej. Nej. Nej. Någon gång i tiden lades det en förbannelse över min familj, en som hindrar människor från: 1. Ha fungerande kameror 2. Ha batterier i kameran 3. Komma ihåg kameran när man åker bort 4. Komma ihåg att ta upp kameran när man åker bort 5. Ta fina bilder 6. Inte ta 20 bilder på en ekorre och ingen på något snyggt eller viktigt 7. Ladda upp/framkalla filmen 8. Göra något åt den tagna bilden. Ni fattar hoppas jag... I skrivande stund är jag drabbad av punkt 2. Ja, jag behöver bara ladda batterierna men man måste ju göra det också. Ja, jag kan köpa batterier också, men då måste man komma ihåg det också. Följden är att jag inte tagit bilder på månader. Jag utgår från att om jag får barn så kommer det inte finnas en bild efter de första veckorna, sedan ett album fullt från ca 1 år och sedan ett hopp tills de fyller sju. Stackars unge, men jag kan säkert ge dem trauman på något annat sätt.


Gammal bild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar