21 juli 2010

Något om de senaste dagarna delvis i bilder

Två dagar nu har jag haft min hätta utomhus. Min svarta hätta känns mer diskret och mer bekväm för vardagsanvändande så jag känner att det är den som kommer bli den hätta jag kommer bära framöver när jag äntligen nått dit att jag klarar att bära den varje dag. Jag känner mig stark och 'rätt' när jag bär den och jag har nått ny säkerhet i min övertygelse att jag är ledd till detta.


En skön sommarklänning med en extra kjol under för att få lite längd. En halvpackad lägenhet i bakgrunden och en solig balkong. När jag skriver halvpackad så menar jag inte att jag försökt supa min lägenhet under bordet utan att innehållet i den är delvis nedpackat. På fredag om allt går väl och gud vill hämtar jag nycklarna och vi kan börja flytta in. Vår officiella inflyttning blir som sagt 1 augusti men vi kommer troligen köra det stora lasset redan måndag, tisdag eller onsdag nästa vecka om allt går som det ska. Jag längtar och bävar inför att bo med R men säkerligen blir det till det bästa.


Här modellar jag min mammas åttiotalsklänning som jag och min syster hittade när vi städade ut mammas grejer. Den är verkligen så ful som det bara går att bli. Bortsett från att den är i en mycket läskig crepesyntet så har denna klänning den intressanta egenheten att man ser ungefär 50 kilo tyngre ut i den. Den vackra pose jag intar kallar jag den krigiska gamen och jag har uppfunnit den själv. Alla bloggare som vill använda denna pose får göra det, dock kräver jag att källan uppges... ;-)


För de som inte förstod det där med att den lägger på 50 kilo så bifogas en bild i en annan vinkel... *Hurv* Denna pose är även den min men får användas på samma sätt som ovan och den kallas den sörjande tranan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar