Livet

Så svårt det är ibland att hitta det goda livet. Det liv där man ber och arbetar på ett produktivt sätt och varje stund är en närheti med det stora gudomliga. Nu är det inte så. Jag jobbar och sliter och jag vet att det är en begränsad period med extra mycket jobb nu men det känns oöverstigligt. Jag längtar till semestern, gud vad jag längtar. Jag vill nog resa en sväng i alla fall denna sommar även om jag tänkt skjuta upp det. Jag har släpat R till polisen för cykelspaning och passansökan så nu är vi ett steg närmare målet. R har nämligen inget pass så vi kan inte åka iväg spontant förän han har skaffat ett.  Jag är sugen att åka till London dit jag har varit två somrar på raken och jag tror vi kan ha kul där men kanske blir det någon annanstans om det är billigt och bra. Rom eller Prag vore inte dumt!

Tack gud för det fina vädret, det har ändå gjort alla svårigheter och min arbetsbörda lättare att bära.

Kommentarer

Populära inlägg