25 april 2010

Idag

Idag var jag i kyrkan och kollade på småbarn som hade vårmusikal och njöt och skrattade åt sången och skådespeleriet. Jag älskar att spela teater själv och önskar ibland att jag var med i någon grupp.

Efteråt så fikade jag och jag fick två frågor om min huvudbonad och jag fegade ur. Jag vågade inte svara det jag ville svara, att gud lett mig till att bära huvudbonad i enlighet med det som står i Korintierbrevet. Att jag verkligen känner högre andlig mognad sedan jag gjorde detta val kunde jag heller inte säga. Jag svarade bara att jag bar den för att jag ville det, inget annat. Jag kände mig som jag gav ett svar som en trotsig tonåring och att jag inte främjade andra till att göra samma val. Nåja, jag ber gud att han ska leda mig så att det går bättre nästa gång.

1 kommentar:

  1. It's so difficult isn't it!I never know what to say when people ask.I think the best reply would be "because I feel lead to cover my head" and then smile so no one can think you are being rude.

    SvaraRadera