Bloggpris!

Fick mig en sån här av Fazeela som skriver i bloggen Inlänning...
Känner mig nästan som en kändisbloggare nu och mitt redan uppblåsta huvud blev just ännu större...

Som en del av priset ska man berätta sju saker om sig själv och ge priset vidare till fem andra bloggar. Här kommer mina sju saker:

1. Jag drömde som barn om att bli författare och illustera mina egna böcker som jag sedan själv skulle sälja i min egen butik och jag måste säga att den drömmen ännu känns tilltalande.

2. Jag är helt livrädd för döda fåglar, senast nu i eftermiddags var jag tvungen att ta en omväg för att det låg en vidrig död skata på min genväg genom en liten skogsdunge. Jag härrör denna fobi till min barndom och mina bröder som brukade försöka skrämma mig med fåglarna min pappa skjutit/kört ihjäl. Han hävdade att T:et i hans Volvo Turbo egentligen stod för 'tjäder' eftersom bilen var utmärkt för att köra ihjäl tjädrar som åt sten på vägen... (Min far är död så detta är förlåtet och glömt hoppas jag, men jag märker väl om någon tjäder attackerar mig i skogen för att jag delar hans gener)

3. Jag har en Hello Kitty väckarklocka som jag älskar och tycker är jättesöt men som pojkvännen vill döda. (Ingen fara, jag skyddar henne med mitt liv)

4. Jag älskar hundar men är allergisk. Om någon skulle kunna bota allergin skulle direkt skaffa hund, troligen en papillon eller en mops. Om det var en papillon skulle den heta Gremlin och om det var en mops skulle den heta Trasan.

5. Jag var vegetarian i 11 år men är numera 'köttätare'.

6. Jag har två lägen, antingen är jag extremt organiserad och focuserad eller tankspridd och ineffektiv av  bara den.

7. Jag är ingen äkta norrlänning för jag äter inte hamburgare med kniv och gaffel... eller nja, en halv då, jag äter dubbelburgare med kniv och gaffel men vanliga 'biter' jag av.

Jag tänker inte besvära en massa folk med att tala om att jag ger dem ett bloggpris men om de kommer hit och ser det så får det gärna anta utmaningen att skriva på det sätt jag gjort.

Kostdoktorn - för att han sprider kunskap om ett bättre kosthåll
Anglican, Plain - av en anglikansk kvinnlig präst som klär sig enkelt och täcker sitt hår. Rekommenderas varmt.
Amish America - om amishfolket, nära och mänskligt.
Kyrksyster - intressant och innerligt för det mesta om samhälle och kristen tro.
Ana Baptist - kristen som bär huvudduk och gör sköna bilder

Kommentarer

  1. Åh vad jag känner igen mig i dig! Döda fåglar tar kål på mig... jag har alltid velat ha en liten bokaffär, gärna barnböcker också som den Meg Ryan har i You've got mail. Hur mysig är inte den?

    Är du från Norrland? Trevligt...mamsen är född i Luleå :) Och det där med två lägen...that's me... haha

    SvaraRadera
  2. Jag är född och uppvuxen i Boden. Jag levde mina första 21 år där och jag måste säga att jag inte sörjde så mycket när jag flyttade. Nu bor jag långt söderut (hihi), i Umeå, dit jag flyttade för att plugga. Jag trivs här och vill inte flytta i onödan.

    Jag kunde nästan ana att du hade norrbottniska rötter med ditt efternamn, där vi har stuga längs Råneälven kryllar det av Selbergs...

    SvaraRadera
  3. How kind!!I am sorry about the late response.I am at the end of my degree and have only two weeks left to prepare for assessment and then a student show... so not much time for blog reading.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg