Tuffar på...

Sitter här med min jättemage och liten knodd därinne som bökar och knökar. Rörelserna har ökat de senaste veckorna tycker jag. Kanske är det att storleken ökat eller bäbisen bytt position men jag märker av honom betydligt mer. Inte alltid kul på nätterna när man vaknar av *bök bök bök*. För någon vecka sen slog GRAVIDITETEN till. Nu är kroppen tyngre och stelare men ändå tycker jag att rörligheten är ganska bra. Jag försöker att inte tänka på att det massor av veckor kvar och att jag bara kommer vara tröttare och stelare för varje dag som passerar. Psykiskt så är det lite konstigt, bra dagar mår jag toppen medan dåliga dagar så mår jag mer pyton än i början. Jag skulle egentligen sökt sjukskrivning efter förra besöket men eftersom läkaren inte ringde upp så har det inte blivit av. Bra dagar så förstår jag inte att jag någonsin skulle behöva sjukskrivas men en sämre dag förstår jag inte hur jag skulle kunna klara mig med bara 75%... I maj lär det utkristallisera sig så då måste se till att fixa det vare sig jag vill eller ej tror jag.

Nästa vecka är det barnmorskan igen och psykologen igen.Vi får se var jag hamnar.

Kommentarer

Populära inlägg