27 februari 2016

Har hen problem?

Insåg idag att en av mina "vänner" som jag redan tidigare förstått är långt mer konservativ än vad jag är, inte inser att det finns människor runt omkring honom själv som inte är män eller kvinnor. Han uttalade sig om att könsneutrala toaletter inte är nödvändiga för behöver man använda sådana så har man större problem än att behöva gå på toaletten. Jag säger bara suck. Jag kan inte tycka att det borde vara kontroversiellt att det finns ett behov av könsneutrala toaletter i vår värld. Detta även utan att man tittar till människor som mig. Varför bygger man inte bara toaletter för en person så behöver man inte dela upp. Varför kan man inte bara ha ett stort rum med bås om det nu är den enda lösningen som funkar i lokalerna?

Men... jag kanske har för stora problem för att ens diskutera, en "hen" som jag är...

"Mammor kan vara hennar" har min dotter förklarat på förskolan. Jag är jävligt stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar