26 augusti 2015

Om mig

Sedan jag först skrev om min könsidentitet så har jag jobbat med mig själv och med att upptäcka mig själv med hela mig tillgängligt för mig själv. Jag har börjat sitta mer bredbent och inte skämmas, tala med min riktiga röst och sakta börjat utforska de klädval jag inte riktigt vågat utforska. Det låter så futtigt att prata om mina rädslor för vissa kläder, en rädsla som bottnat i rädslan att bli avslöjad.

Jag gillar hängslen tex, visst är det oskyldigt men det är just nu nyligen jag vågat börja använda hängslen ibland. Det är en obehaglig och befriande känsla att ha dem, för några helger sedan så vandrade jag runt i jeans, hängslen och linne. Samtidigt som det är befriande blir det nästan lite skamfyllt att konfrontera sig själv med sina fjantiga rädslor som jag vet att andra inte bär med sig. Det är självklart inte mitt fel, jag är den jag är, men jag har mött så mycket fler känslor än jag trott sedan jag berättade vem jag är. Nu har jag köpt lite skjortor och njuter av att få leka med och utforska min mer maskulina sida när jag i många år kunnat låta min kvinnliga sida få blomma ut. Hela jaget ska få finnas, synas och höras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar