Träning

Idag tog jag fram hantlarna och pumpade pilatesbollen och provade dem lite planlöst bara för att känna på hur det kan kännas. Jag tror i ärlighetens namn jag tog i mest när jag handpumpade upp bollen så inget farligt träningsmässigt men jag lär var mör i morgon ändå.

Jag är en stor anhängare av kroppslig acceptans och av att vi själva ska definiera hur våra kroppar så jag brukar undvika att skriva om träning men denna gång ska jag göra detta. Orsaken är att det denna gång verkligen handlar om kroppslig acceptans. Jag har nu i några månader då och då haft känslan av förfall när jag ser min kropp. Jag saknar mina muskulösa armar, min starka rygg och mage och att ha en kropp som fungerar och är stark. Det har till sist lett mig till att göra ett försök att ta upp regelbunden träning. Jag kommer i första hand fokusera på muskler eftersom jag när våren kommer har goda möjligheter till vardagsmotion med cykeln och jag inte känner ett skriande behov av kondition just nu. Jag drömmer om att åter kunna titta på mina armar och se muskulösa former och inte bara en arm. Jag drömmer om att känna hur benen är starka och friska och magen hård.

Jag drömmer om den kropp jag förknippar med frihet och med mitt inre.

Kommentarer

Populära inlägg