24 februari 2015

Hemligheter, envishet och stolthet

Detta är varför jag hamnade där jag hamnade när det gäller mitt mående. När det gäller envisheten och stoltheten så är de dubbeleggade, att vara envis kommer att hjälpa mig lika mycket som det stjälper mig ibland. Min stolthet har hindrat mig att ta hjälp i den utsträckning jag kanske behövt men min stolthet är också en stor hjälp för jag är stolt över det jag åstadkommit i livet och ett bakslag förstör på intet sätt dessa milstolpar. Min stolthet och min envishet förbjuder mig från att inte bli bättre.

Hemligheterna är dock min stora akilleshäl. Jag ska jobba med hemligheterna och min allmänna hemlighetsfullhet. Det är en del av min personlighet att skydda mig själv genom att undanhålla saker. Jag har börjat inse att detta inte är en rimlig väg för mig att fortsätta nedför och därför hoppas jag kunna få hjälp med detta via kurator. Jag vet inte om det kommer hjälpa, mitt första möte var inte ett som lämnade mig extremt tillfredsställd men jag har inte gett upp hoppet. Jag ska dock prata med henne om att jobba med mina hemligheter. Jag vill inte att alla ska veta allt om mig men jag inser också att jag håller många hemligheter som inte skulle behöva vara hemligheter utan jag har gjort hemligheter till en del av min livsstil. En tanke jag har är att avslöja vissa hemligheter här på bloggen så jag inte kan låta dem bli hemligheter igen om jag ångrar mig. Jag lovar inget mer än att en av mina stora livshemligheter faktiskt ska hamna här oavsett vad som sker med kuratorn. Denna sak ska nu ut i ljuset och aldrig återgå till att vara hemlig, jag ska bara samla kraft och tills dess får ni ha tålamod.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar